close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מערבבים ונהנים - 3 מתכוני פשטידות בקלי קלות

מערכת שורשכו אלול, תשפב22/09/2022

כמה שטעים לאכול אותן- ככה קל להכין אותן. פשטידות הן הזדמנות מצוינת לאחד למנה אחת ירקות, פחמימות וחלבונים...

תגיות:
צילום: pixabay

כמה שטעים לאכול אותן- ככה קל להכין אותן. פשטידות הן הזדמנות מצוינת לאחד למנה אחת ירקות, פחמימות וחלבונים. עם גבינות או בלי, במרקם חלק או מפתיע, שמנות ומושחתות או קלילות ובריאות- פשטידות הן הפתרון המושלם לארוחת הצהריים של הילדים, לארוחת הערב במרפסת, ולנשנוש כשמתחשק משהו לאכול ואין חשק להכין. רבע שעה, קערה אחת, ומה שיש במקרר: זה כל מה שצריך כדי להפיק ארוחה שכולם (ללא יוצא מן הכלל) ישמחו בה.

פשטידת תירס: גרגירי נוסטלגיה צהובים
תירס מקופסאות שימורים, קפוא או גרגירים טריים: לא משנה באיזה תירס תשתמשו, הפשטידה הזו עומדת

צילום: pixabay
לגרור מחמאות מכל יושבי השולחן. לא סתם פשטידת תירס מיצבה את עצמה כאחת הפשטידות הישראליות המוצלחות, ולא סתם- הטעם הילדותי, החלבי והשמנוני הזה עובד בכל גיל, ועם הכנה פשוטה כזו- קל לפנק את בני המשפחה. מה עושים? חממו את התנור ל180 מעלות, בחרו את התבנית שתרצו לאפות בה ושמנו אותה קלות (עדיף תבנית שטוחה לפיזור חום טוב יותר וקראסט טעים במיוחד). כעת, ערבבו בקערה גדולה את גרגירי התירס, את הגבינות שמצאתם במקרר ואת אבקת האפייה. הוסיפו את הקמח לתערובת הרטובה וערבבו עד שלא נותרים גושים. אם תרצו לשדרג את הפשטידה הזו תוכלו להוסיף לה תפוחי אדמה שיוסיפו לה נפח או בצלים מטוגנים שיוסיפו לה טעם מיוחד. הכניסו לאפייה למשך 45 דקות בערך עד להזהבה, הוציאו, והגישו את הפשטידה הלוהטת לשולחן. הערה חשובה: ניתן להשתמש בכל סוג של גבינה, אך כדאי לשלב גבינות רכות (כמו קוטג', שמנת חמוצה או גבינה לבנה) עם גבינות קשות (כמו גאודה, צהובה, בולגרית או מלוחה) למרקם מושלם. כמו כן, לפני האפייה אפשר לפזר מעט שומשום על גבי הפשטידה- מוסיף עניין וטעם בכל ביס.

פשטידת ברוקולי: ראשים ירוקים מושלמים בציפוי קרנצ'י משגע
פשטידת ברוקולי היא פינוק שאפשר לאכול כל יום. גם במתכון הזה, החלו בחימום התנור ל180 מעלות. אמנם הפשטידה שונה, אך העיקרון הוא אותו עיקרון- אם לא תרצו להשקיע בברוקולי טרי, תוכלו לחלוט ברוקולי קפוא לכמה דקות במים רותחים עד לריכוך קל ולסנן מיד (הקפידו לא לבשל יותר מידי, אחרת ראשי הברוקולי מתפרקים והופכים "מושי"). בקערה אחת ערבבו היטב ביצה, קמח לבן (או קמח כוסמין), קוטג' או גבינה לבנה, שמנת לבישול, מלח-פלפל וגבינה צהובה, גאודה, בולגרית או פטה- מה שיש במקרר, עד לקבלת תערובת אחידה. אם תרצו להעשיר את הטעמים והמרקם, תוכלו להוסיף קישואים מגוררים (סחוטים), אספרגוס או תרד מאודה לקבלת פשטידה ירוקה, או להוסיף כרובית, שאחרי הכל היא בת דודתו הלבנה והטעימה של הברוקולי. שמנו תבנית פיירקס אובלית, צקו אליה את התערובת, פזרו מעל פירורי לחם וגבינה צהובה ואפו למשך 30-40 דקות, עד שהחלק העליון מזהיב, ריח מטריף מתפשט ברחבי הבית וכולם שואלים: "הפשטידה מוכנה?".

פשטידת בצלים: חגיגה בשלושה צבעים
בצל ירוק, בצל סגול ובצל לבן הם פינוק מושלם בתבנית אחת, שנראית מושקעת הרבה יותר ממה שהיא באמת. גם כאן, התחילו בחימום התנור ל180 מעלות, ושמנו היטב תבנית פיירקס (או שתי תבניות אינגליש קייק). כעת, חצו את הבצלים הלבנים והסגולים לחצי ואז לפרוסות כך שיתקבלו קשתות דקות. שימו את הבצלים בקערה יחד עם בצל ירוק קצוץ, חלב, שמן, ביצים, קמח תופח, גבינה צהובה מגוררת ושמנת חמוצה. לושו עם הידיים את כל המרכיבים עד לקבלת תערובת אחידה, צקו אותה לתבנית ושלחו לאפייה של 45 דקות עד שעה, עד שחלקה העליון של הפשטידה מזהיב ומפיץ ריח שפשוט אי אפשר לעמוד בפניו.

טיפים לאפיית פשטידות
גבינות מוסיפות לכל פשטידה, בזה אין ספק. עם זאת, פשטידות יכולות להשתבש בעקבות כמות מוגזמת של מלח (שיש בגבינות עצמן ובמלח שמוסיפים בתיבול). לכן, כדי שייצא טעים, אם תשתמשו בגבינות מלוחות כמו פטה או בולגרית שימו לב לא להגזים עם המלח בתיבול. טיפ חשוב נוסף קשור בצורת האפייה: למרות שיש משהו מאוד ביתי ומנחם בצורת ההגשה של תבנית ענקית ואובלית או תבנית חרסינה של סבתא, את רוב הפשטידות אפשר לאפות בגביעי קרטון לאפייה קצרה יותר ולנוחות מרבית לנשיאה מחוץ לבית. אם יש מישהו בבית שרגיש לגלוטן, ברוב הפשטידות תוכלו לוותר על הקמח ולשים אורז שיחליף את מקומו. במקרה כזה, השאירו את אבקת האפייה לתוצאה אוורירית וטעימה במיוחד.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה